投稿時間:2021-09-02 11:49:10 RSSフィード2021-09-02 11:00 分まとめ(50件)

カテゴリー等 サイト名等 記事タイトル・トレンドワード等 リンクURL 頻出ワード・要約等/検索ボリューム 登録日
IT 気になる、記になる… Twitter、「スーパーフォロー」を正式に導入 − まずは米国の一部ユーザーから https://taisy0.com/2021/09/02/144819.html twitter 2021-09-02 01:34:28
IT 気になる、記になる… Apple、電子書籍や音楽・動画配信アプリでの手数料の回避を容認へ − 日本の公取委と合意 https://taisy0.com/2021/09/02/144812.html apple 2021-09-02 01:27:14
IT 気になる、記になる… KDDI、2021年9月30日で「アップグレードプログラム」の提供を終了へ https://taisy0.com/2021/09/02/144815.html 返却 2021-09-02 01:16:59
IT 気になる、記になる… UQ mobile、本日からeSIMに対応 https://taisy0.com/2021/09/02/144813.html auuqmobilepovo 2021-09-02 01:10:10
IT 気になる、記になる… Anker、会議用Bluetoothスピーカーフォンの新モデル「Anker PowerConf S500」を発売 https://taisy0.com/2021/09/02/144809.html anker 2021-09-02 01:01:16
TECH Engadget Japanese シャオミ、スマホの次はEVに挑む ── 開発子会社「Xiaomi EV」設立 https://japanese.engadget.com/xiaomi-013243743.html deepmotiontech 2021-09-02 01:32:43
TECH Engadget Japanese 9/2限定:Ankerのスピーカーフォンが30%オフとお買い得! Amazonでタイムセール開催中 https://japanese.engadget.com/sale-anker-speakerphone-012513653.html amazon 2021-09-02 01:25:13
IT ITmedia 総合記事一覧 [ITmedia PC USER] App Store、公正取引委員会の調査結果を受けリーダーアプリから外部リンクが可能に https://www.itmedia.co.jp/pcuser/articles/2109/02/news080.html apple 2021-09-02 10:40:00
python Pythonタグが付けられた新着投稿 - Qiita python3でコーディングテストに受かるための自分メモ[9/2] (break, continue, pass) https://qiita.com/ssshiiin/items/c884f03af235ebb305d5 pythonでコーディングテストに受かるための自分メモbreakcontinuepassループから抜けたいpythonでループから抜けたり、処理をスキップする処理についてbreakpythonでループ処理そのものからから抜け出したい場合はbreakが使えるcontinueループ処理の現在のループを抜けて次のループに移動したい場合はcontinueが使える新情報pass処理が決まっていない時などに、passを使うことで通常if文の中は行何かしらの処理がなければいけないがpassを書くことができる。 2021-09-02 10:22:59
Program [全てのタグ]の新着質問一覧|teratail(テラテイル) 【LINEブラウザ】「このサイトは安全ではないため閉じてください」を表示させない方法をご教示ください。 https://teratail.com/questions/357331?rss=all 【LINEブラウザ】「このサイトは安全ではないため閉じてください」を表示させない方法をご教示ください。 2021-09-02 10:50:28
Program [全てのタグ]の新着質問一覧|teratail(テラテイル) フロントエンドとバックエンドのコード管理手法について https://teratail.com/questions/357330?rss=all フロントエンドとバックエンドのコード管理手法についてGitで開発をしている中で疑問に思ったことがあるのですが、フロントエンドとバックエンドを並行して開発を進めていく際に、Gitにて両フォルダとも管理していると、仮にフロントエンドの機能を改善する為に、ブランチを切った場合バックエンド側では、特にブランチを変える必要がないもののブランチが切り替わってしまい、少々混同してしまい不便だなと感じました。 2021-09-02 10:49:13
Program [全てのタグ]の新着質問一覧|teratail(テラテイル) エクセルにリストボックス作ってVBAで値を取得したい https://teratail.com/questions/357329?rss=all エクセルにリストボックス作ってVBAで値を取得したいお世話になっております。 2021-09-02 10:43:47
Program [全てのタグ]の新着質問一覧|teratail(テラテイル) vector<int> A(N) と vector<int> A[100]の違い https://teratail.com/questions/357328?rss=all vectorltintgtANとvectorltintgtAの違い先日参考書で隣接リストを学習していたらいつもはvectorltintgtnbspaと書いているのにvectorltintgtnbspaと書いてありました。 2021-09-02 10:40:58
Program [全てのタグ]の新着質問一覧|teratail(テラテイル) python excelデータから散布図を作成-特定の人を抽出&種類で色分けをしたい- https://teratail.com/questions/357327?rss=all pythonexcelデータから散布図を作成特定の人を抽出種類で色分けをしたい前提・実現したいこと初心者です。 2021-09-02 10:33:05
Program [全てのタグ]の新着質問一覧|teratail(テラテイル) Python で winscard.dll を使用して、カードリーダーを認識したい https://teratail.com/questions/357326?rss=all まずは、Pythonnbspでwinscarddllnbspを使用して、カードリーダーの認識をしたいのですがうまくいきません。 2021-09-02 10:32:51
Program [全てのタグ]の新着質問一覧|teratail(テラテイル) javaで入力したコード(wav音声)の分岐に関して https://teratail.com/questions/357325?rss=all javaで入力したコードwav音声の分岐に関して前提・実現したいことJavaでコード入力Stringを行い、決められたコードが入力されたらwavファイルで該当するギター音を鳴らすというシステムを作っています。 2021-09-02 10:21:01
Program [全てのタグ]の新着質問一覧|teratail(テラテイル) 録画データの保存完了時にアラートを表示させたい https://teratail.com/questions/357324?rss=all 録画データの保存完了時にアラートを表示させたいカメラで録画したデータを端末のカメラロールに保存するプログラムを作成しました。 2021-09-02 10:15:05
Program [全てのタグ]の新着質問一覧|teratail(テラテイル) sqlでデータベースにアクセスする方法 https://teratail.com/questions/357323?rss=all sqlでデータベースにアクセスする方法SQLでデータベースにアクセスしたいんですがあるはずのデータベースが見つかりませんrailsでecsiteというデータベースを作ったんですが見当たりません。 2021-09-02 10:04:40
Program [全てのタグ]の新着質問一覧|teratail(テラテイル) MW WP Form 動的にセレクトを表示させる方法について https://teratail.com/questions/357322?rss=all MWWPForm動的にセレクトを表示させる方法についてWordpressのプラグインでMWnbspWPnbspFormを使用してフォームの作成をしておりますが、行き詰まったのでご教授いただけますと幸いです。 2021-09-02 10:01:17
Ruby Rubyタグが付けられた新着投稿 - Qiita プロフィールにタグを表示する https://qiita.com/daigo01090118/items/49ae7381be52b26c1696 favoritesdrinksこの中には複数のタグが含まれると思ったので複数系にしましたがカラムに保存されるときはタグじゃなくてテキストとして保存されるので、、、これを新しいカラムとして追加しましたまだ何の処理も書いていないのでこの中には入力された文がそのまま入ります。 2021-09-02 11:00:06
Docker dockerタグが付けられた新着投稿 - Qiita WindowsでもDocker DesktopなしでDocker使いたい https://qiita.com/matarillo/items/3d03a4927153b1885126 WindowsでもDockerDesktopなしでDocker使いたいとりいそぎ書きなぐっておきます。 2021-09-02 10:00:35
Ruby Railsタグが付けられた新着投稿 - Qiita プロフィールにタグを表示する https://qiita.com/daigo01090118/items/49ae7381be52b26c1696 favoritesdrinksこの中には複数のタグが含まれると思ったので複数系にしましたがカラムに保存されるときはタグじゃなくてテキストとして保存されるので、、、これを新しいカラムとして追加しましたまだ何の処理も書いていないのでこの中には入力された文がそのまま入ります。 2021-09-02 11:00:06
技術ブログ Developers.IO 伝説のスーパーヴィットリオ 〜Auth0で不正ログインから世界を救う! https://dev.classmethod.jp/articles/auth0_super_vittorio/ youtube 2021-09-02 01:41:50
技術ブログ Developers.IO [アップデート] 全リージョンを一望できる EC2 Global View が登場 https://dev.classmethod.jp/articles/ec2-global-view/ ecglobalview 2021-09-02 01:17:45
技術ブログ Developers.IO VPCにセカンダリCIDRを追加した場合のVPCのルートテーブルとTransit Gateway Route Tableの設定をまとめてみた https://dev.classmethod.jp/articles/transit-gateway-routing-when-a-secondary-cidr-is-added/ transitgatewayroutetable 2021-09-02 01:16:40
海外TECH DEV Community Build a reinforcement learning environment using Unity ML-Agents https://dev.to/joooyz/build-a-reinforcement-learning-environment-using-unity-ml-agents-112e Build a reinforcement learning environment using Unity ML AgentsThis article is part of the series A hands on introduction to deep reinforcement learning using Unity ML Agents It s also suitable for anyone new to Unity interested in using ML Agents for their own reinforcement learning project Recap and overviewIn my previous post I went over how to set up ML Agents and train an agent In this article I ll walk through how to build a D physics based volleyball environment in Unity We ll use this environment later to train agents that can successfully play volleyball using deep reinforcement learning Setting up the courtDownload or clone the starter project from this repo Open Unity Hub and go to Projects gt Add Select the ultimate volleyball starter project folder You might see some warning messages in the Console but they are safe to ignore for now From the Project tab in Unity navigate to Assets gt Scenes Load the Volleyball unity scene In the Project tab go to Assets gt Prefabs and drag the VolleyballArea prefab object into the scene Save the project If you click Play ️above the Scene viewer you ll notice some weird things happening because we haven t added any physics or logic to define how the game objects should interact yet We ll do that in the next section Setting up the environmentBefore we start open the VolleyballArea prefab Project panel gt Assets gt Prefabs We ll make our edits to the base prefab so that they are reflected in all instances of this prefab This will come in handy later when we duplicate our environment multiple times for parallel training VolleyballMake our volleyball subject to Unity s physics engine In the Hierarchy panel expand the VolleyballArea object and select the Volleyball From the Inspector panel set the tag to ball Click Add Component gt RigidBody Set mass drag and angular drag Feel free to play around with default values A heavier ball will make the environment harder Add bounciness to our ball Add a Sphere Collider component Set Radius to From the Project panel go to Assets gt Materials gt Physic Materials Drag Bouncy physicMaterial into the Material slot You can double click Bouncy physicMaterial to change the bounciness Both blue and purple agent cubes have already been set up for you in a similar way to the Volleyball GroundSelect the Ground game objectFrom the Inspector panel set the tag to walkableSurface This is used later to check whether or not the agent is grounded for its jump action Add a Box Collider component This is used to register collisions with other game objects containing Rigid Body components Without it they will just fall through the ground GoalsGoals are represented by a thin layer on top of the ground Expand the BluePlayArea and PurplePlayArea parent objects Add a Box Collider to both the BlueGoal and PurpleGoal game objects Check the Is Trigger box for both goals When a game object is set as a trigger it no longer registers any physics based collisions Even though the goals are placed above the ground layer technically the agents are moving on the Ground layer collider we created earlier Setting triggers allows us to use the OnTriggerEnter method later which will detect when a ball has hit the collider NetSelect the Net game object within VolleyballNet Add a Box Collider Click the Edit Collider icon Click and drag the bottom node of the green collider so that it covers the entire height of the net Feel free to play around with the thickness The intention here is to create a physical blocker that will prevent the ball from going under or around the net Some shortcuts Alt click to rotate middle click to pan middle mouse wheel to zoom in out BoundariesThere are three invisible boundaries OuterBoundaries checks for ball going out of bounds BlueBoundary checks for ball going into the blue side of court PurpleBoundary checks for ball going into the purple side of court Colliders tags and triggers for these boundaries have already been set up for you Scripting the environmentIn this section we ll add scripts that define the environment behavior e g what happens when the ball hits the floor or when the episode starts VolleyballSettings csOur first script will simply hold some constants that we ll reuse throughout the project Go back to the Volleyball Scene and select the VolleyballSettings game object In the Inspector you ll see a Script component attached Double click the VolleyballSettings script to open it in your IDE of choice You should see the following public float agentRunSpeed f public float agentJumpHeight f public float agentJumpVelocity public float agentJumpVelocityMaxChange Slows down strafe amp backward movementpublic float speedReductionFactor f public Material blueGoalMaterial public Material purpleGoalMaterial public Material defaultMaterial This is a downward force applied when falling to make jumps look less floatypublic float fallingForce Note there is also a ProjectSettingsOverride cs script provided This contains additional default settings related to time stepping and resolving physics Go back to the Unity editor and select the VolleyballSettings game object You should see that these variables are available in the Inspector panel VolleyballController csThis script is attached to the Volleyball game object and lets us detect when the ball has hit our boundary or goal trigger Open the VolleyballController cs script attached to the Volleyball At the start of our VolleyballController MonoBehaviour class above the Start method declare the variables HideInInspector public VolleyballEnvController envController public GameObject purpleGoal public GameObject blueGoal Collider purpleGoalCollider Collider blueGoalCollider Save the script In the Unity editor click the Volleyball game object Drag the PurpleGoal game object into the Purple Goal slot in the Inspector Drag the BlueGoal game object into the Blue Goal slot in the Inspector This will allow us to access their child objects later Start This method is called when the environment is first rendered It will Fetch the PurpleGoal amp BlueGoal Colliders themselves the components that register physics based collisions using the GetComponent lt Collider gt method purpleGoalCollider purpleGoal GetComponent lt Collider gt blueGoalCollider blueGoal GetComponent lt Collider gt Assign the parent VolleyballArea game object to a variable envController for easier reference later envController GetComponentInParent lt VolleyballEnvController gt Copy these statements into the Start method void Start envController GetComponentInParent lt VolleyballEnvController gt purpleGoalCollider purpleGoal GetComponent lt Collider gt blueGoalCollider blueGoal GetComponent lt Collider gt OnTriggerEnter Collider other This method is called when the ball hits a collider Some scenarios to detect are Ball hits the floor goalsBall goes out of boundsBall is hit over the net to encourage volleying for training later This method will detect each scenario and pass this information to envController which we ll add in the next section Copy the following block into this method if other gameObject CompareTag boundary ball went out of bounds envController ResolveEvent Event HitOutOfBounds else if other gameObject CompareTag blueBoundary ball hit into blue side envController ResolveEvent Event HitIntoBlueArea else if other gameObject CompareTag purpleBoundary ball hit into purple side envController ResolveEvent Event HitIntoPurpleArea else if other gameObject CompareTag purpleGoal ball hit purple goal blue side court envController ResolveEvent Event HitPurpleGoal else if other gameObject CompareTag blueGoal ball hit blue goal purple side court envController ResolveEvent Event HitBlueGoal VolleyballEnvController csThis script holds all the main logic for the environment the max steps it should run for how the ball and agents should spawn when the episode should end how rewards should be assigned etc In the sample skeleton script some variables and helper methods are already provided Start ーfetch the components and objects we ll need for laterUpdateLastHitter ーkeeps track of which agent was last in control of the ballGoalScoredSwapGroundMaterial ーchanges the color of the ground helps us visualise which agent scored FixedUpdate This is called by the Unity engine each time there is a frame update which is set to every FixedDeltaTime seconds in ProjectSettingsOverride cs This will control the max number of updates i e steps the environment takes before we interrupt the episode e g if the ball gets stuck somewhere Add the following to void FixedUpdate lt summary gt Called every step Control max env steps lt summary gt void FixedUpdate resetTimer if resetTimer gt MaxEnvironmentSteps amp amp MaxEnvironmentSteps gt blueAgent EpisodeInterrupted purpleAgent EpisodeInterrupted ResetScene ResetScene This controls the starting spawn behavior Our goal is to learn a model that allows our agent to return the ball from its side of the court no matter where the ball is sent To help with training we ll randomise the starting conditions of the agents and ball within some reasonable boundaries lt summary gt Reset agent and ball spawn conditions lt summary gt public void ResetScene resetTimer lastHitter Team Default reset last hitter foreach var agent in AgentsList randomise starting positions and rotations var randomPosX Random Range f f var randomPosZ Random Range f f var randomPosY Random Range f f depends on jump height var randomRot Random Range f f agent transform localPosition new Vector randomPosX randomPosY randomPosZ agent transform eulerAngles new Vector randomRot agent GetComponent lt Rigidbody gt velocity default Vector reset ball to starting conditions ResetBall lt summary gt Reset ball spawn conditions lt summary gt void ResetBall var randomPosX Random Range f f var randomPosZ Random Range f f var randomPosY Random Range f f alternate ball spawn side spawn blue side spawn purple side ballSpawnSide ballSpawnSide if ballSpawnSide ball transform localPosition new Vector randomPosX randomPosY randomPosZ else if ballSpawnSide ball transform localPosition new Vector randomPosX randomPosY randomPosZ ballRb angularVelocity Vector zero ballRb velocity Vector zero ResolveEvent This method will resolve the scenarios we defined earlier in VolleyballController cs We can use this method to assign rewards in different ways to encourage different types of behavior In general it s good practise to keep rewards within To keep it simple our goal for now is to train agents that can bounce the ball back and forth and keep the ball in play We ll assign a reward of each time an agent hits the ball over the net using the AddReward f method in the corresponding scenario case Event HitIntoBlueArea if lastHitter Team Purple purpleAgent AddReward break case Event HitIntoPurpleArea if lastHitter Team Blue blueAgent AddReward break We won t assign any rewards for now if a goal is scored or the ball is hit out of bounds If either of these scenarios happen we ll just end the episode Add the following code block to the sections indicated by the end episode comment blueAgent EndEpisode purpleAgent EndEpisode ResetScene Here s what ResolveEvent should look like lt summary gt Resolves scenarios when ball enters a trigger and assigns rewards lt summary gt public void ResolveEvent Event triggerEvent switch triggerEvent case Event HitOutOfBounds if lastHitter Team Blue apply penalty to blue agent else if lastHitter Team Purple apply penalty to purple agent end episode blueAgent EndEpisode purpleAgent EndEpisode ResetScene break case Event HitBlueGoal blue wins turn floor blue StartCoroutine GoalScoredSwapGroundMaterial volleyballSettings blueGoalMaterial RenderersList f end episode blueAgent EndEpisode purpleAgent EndEpisode ResetScene break case Event HitPurpleGoal purple wins turn floor purple StartCoroutine GoalScoredSwapGroundMaterial volleyballSettings purpleGoalMaterial RenderersList f end episode blueAgent EndEpisode purpleAgent EndEpisode ResetScene break case Event HitIntoBlueArea if lastHitter Team Purple purpleAgent AddReward break case Event HitIntoPurpleArea if lastHitter Team Blue blueAgent AddReward break Now when you click Play ️you should see the environment working correctly the ball is affected by gravity the agents can stand on the ground and the episode resets when the ball hits the floor Wrap upYou should now have a volleyball environment ready for our agents to train in It will assign our agents rewards to encourage a certain type of behavior volleying the ball back and forth In the next section we ll design our agents and give it actions to choose from and a way to observe its environment If you have any feedback or questions please let me know 2021-09-02 01:16:57
海外TECH DEV Community Vocabulary Building Day 5 https://dev.to/vindhyasadanand/vocabulary-building-day-5-45ob Vocabulary Building Day impertinent adjective not showing proper respect rude Checkout Pronunciationinnocuous adjective not harmful or offensive Checkout Pronunciationlaconic adjective of a person speech or style of writing using very few words Checkout Pronunciationupbraid verb find fault with someone scold Checkout Pronunciationauspicious adjective conducive to success favourable Checkout PronunciationI hope this helps you if you are preparing for GRE exams 2021-09-02 01:15:29
Apple AppleInsider - Frontpage News Apple will let 'reader' apps link to websites for account setup and management https://appleinsider.com/articles/21/09/02/apple-to-allow-external-account-management-links-in-reader-apps-to-close-japanese-antitrust-investigation?utm_medium=rss Apple will let x reader x apps link to websites for account setup and managementApple on Wednesday announced that it will soon allow developers of so called reader apps to include an in app link to set up or manage accounts a major shift in App Store policy that should alleviate antitrust concerns over anti steering strategies The new rule is being introduced as a result of a Japan Fair Trade Commission JFTC investigation into App Store practices but will be applied worldwide Set to go live in early the new allowance will enable developers of reader apps to include a single link to their website for account management purposes Reader apps are defined as software that displays outside content on iOS including previously purchased videos music magazines newspapers and books Previously purchased subscriptions to the same types of content are covered under the reader app umbrella Such apps like Netflix and Spotify are allowed to operate on the App Store as long as developers don t urge users to conduct transactions outside of Apple s marketplace Read more 2021-09-02 01:25:03
海外科学 NYT > Science Texas Abortion Law: Questions and Answers https://www.nytimes.com/2021/09/01/health/texas-abortion-law-facts.html pregnant 2021-09-02 01:50:53
海外科学 NYT > Science Lack of Power Hinders Assessment of Toxic Pollution Caused by Ida https://www.nytimes.com/2021/09/01/climate/hurricane-ida-toxic-pollution.html hazardous 2021-09-02 01:00:50
金融 ニッセイ基礎研究所 ユーロ圏失業率(2021年7月)-失業率はさらに低下し、7.6%に https://www.nli-research.co.jp/topics_detail1/id=68633?site=nli nbsp【ユーロ圏か国失業率年月、季節調整値】・失業率は、市場予想と同じで、前月から改善した図表・失業者は万人となり、前月万人から万人減少したnbspbloomberg集計の中央値。 2021-09-02 10:46:53
金融 日本銀行:RSS 【挨拶】片岡審議委員「わが国の経済・物価情勢と金融政策」(長崎) http://www.boj.or.jp/announcements/press/koen_2021/ko210902a.htm 金融政策 2021-09-02 10:30:00
ニュース ジェトロ ビジネスニュース(通商弘報) 国家統治評議会、公休日を9月10日まで再延長と発表 https://www.jetro.go.jp/biznews/2021/09/1e7a33d05fce51a9.html 評議会 2021-09-02 01:20:00
海外ニュース Japan Times latest articles Apple to let media apps avoid 30% fee after global scrutiny https://www.japantimes.co.jp/news/2021/09/02/business/corporate-business/apple-app-fee/ commission 2021-09-02 10:48:35
海外ニュース Japan Times latest articles Moderna to recall COVID-19 doses in Japan over stainless steel contaminants https://www.japantimes.co.jp/news/2021/09/02/national/takeda-moderna-recall/ Moderna to recall COVID doses in Japan over stainless steel contaminantsThe health ministry said particles of stainless steel were found in suspended Moderna COVID vaccines but it did not expect they would pose an additional 2021-09-02 10:39:35
海外ニュース Japan Times latest articles Japan confirms first cases of COVID-19 mu variant https://www.japantimes.co.jp/news/2021/09/02/national/japan-coronavirus-mu-variant/ evade 2021-09-02 10:26:20
LifeHuck ライフハッカー[日本版] 【Amazonタイムセール中!】3,000円台のPS4無線コントローラーや1,000円台のEDR搭載ワイヤレスヘッドホンなど https://www.lifehacker.jp/2021/09/amazon-timesale-0902-1.html amazon 2021-09-02 10:30:00
GCP Google Cloud Platform Japan 公式ブログ Vertex AI を利用して強化学習レコメンデーション アプリケーションをビルドする https://cloud.google.com/blog/ja/topics/developers-practitioners/build-reinforcement-learning-recommendation-application-using-vertex-ai/ RLの手順デモこの手順デモでは、TFAgentsとVertexAIサービス主に、カスタムトレーニングとハイパーパラメータ調整、カスタム予測、エンドポイントデプロイメントを使用してMovieLensレコメンデーションシステムをビルドする方法を紹介します。 2021-09-02 03:00:00
GCP Google Cloud Platform Japan 公式ブログ ハイパーパラメータ調整を自動化して最良のモデルを見つける方法についての無料のトレーニング https://cloud.google.com/blog/ja/topics/developers-practitioners/access-free-training-and-learn-how-automate-hyperparameter-tuning-find-best-model/ このモデルのハイパーパラメータはnumtrialsとmaxparalleltrialsだけを使用して調整されたもので、BigQueryMLはこのドキュメントに記載されているように、デフォルトのハイパーパラメータとデフォルトの検索スペースを検索することに注意してください。 2021-09-02 02:00:00
北海道 北海道新聞 小沢さん、桑子さんが結婚 1日に婚姻届提出 https://www.hokkaido-np.co.jp/article/584855/ 小沢さん 2021-09-02 10:20:13
北海道 北海道新聞 ベネチア国際映画祭が開幕 21作品が「金獅子賞」競う https://www.hokkaido-np.co.jp/article/584853/ 世界三大映画祭 2021-09-02 10:20:06
北海道 北海道新聞 エンゼルス大谷、次回先発は4日 登板回避後初の投球練習 https://www.hokkaido-np.co.jp/article/584845/ 大リーグ 2021-09-02 10:18:16
北海道 北海道新聞 心拍確認後の人工妊娠中絶禁止 米テキサス州法「最も厳しい」 https://www.hokkaido-np.co.jp/article/584867/ 上下両院 2021-09-02 10:16:00
北海道 北海道新聞 西・東日本で大気不安定 3日にかけ突風、大雨注意 https://www.hokkaido-np.co.jp/article/584842/ 西日本 2021-09-02 10:10:10
北海道 北海道新聞 性暴力模擬、番組の司会者に有罪 コートジボワールの民放テレビ https://www.hokkaido-np.co.jp/article/584865/ 西アフリカ 2021-09-02 10:09:00
北海道 北海道新聞 非常時の端末持ち帰り64% 小中校休校備え「環境整備を」 https://www.hokkaido-np.co.jp/article/584829/ 小中学生 2021-09-02 10:10:05
ニュース Newsweek 独立の祝砲に沸くタリバンに中国はどう向き合うのか? https://www.newsweekjapan.jp/stories/world/2021/09/post-97028.php 一方的な制裁を加えながら、アフガニスタン国民の福祉に配慮していると主張することはできず、アフガニスタンの経済・社会の発展を加速させることを支援すると主張しながら、海外のアフガニスタンの資産を差し押さえ、凍結することはできない。 2021-09-02 10:41:53
マーケティング AdverTimes 【人事】マンダム(2021年9月1日付) https://www.advertimes.com/20210902/article362266/ 人事異動 2021-09-02 01:07:08
GCP Cloud Blog JA Vertex AI を利用して強化学習レコメンデーション アプリケーションをビルドする https://cloud.google.com/blog/ja/topics/developers-practitioners/build-reinforcement-learning-recommendation-application-using-vertex-ai/ RLの手順デモこの手順デモでは、TFAgentsとVertexAIサービス主に、カスタムトレーニングとハイパーパラメータ調整、カスタム予測、エンドポイントデプロイメントを使用してMovieLensレコメンデーションシステムをビルドする方法を紹介します。 2021-09-02 03:00:00
GCP Cloud Blog JA ハイパーパラメータ調整を自動化して最良のモデルを見つける方法についての無料のトレーニング https://cloud.google.com/blog/ja/topics/developers-practitioners/access-free-training-and-learn-how-automate-hyperparameter-tuning-find-best-model/ このモデルのハイパーパラメータはnumtrialsとmaxparalleltrialsだけを使用して調整されたもので、BigQueryMLはこのドキュメントに記載されているように、デフォルトのハイパーパラメータとデフォルトの検索スペースを検索することに注意してください。 2021-09-02 02:00:00

コメント

このブログの人気の投稿

投稿時間:2021-06-17 05:05:34 RSSフィード2021-06-17 05:00 分まとめ(1274件)

投稿時間:2021-06-20 02:06:12 RSSフィード2021-06-20 02:00 分まとめ(3871件)

投稿時間:2020-12-01 09:41:49 RSSフィード2020-12-01 09:00 分まとめ(69件)