投稿時間:2023-02-27 06:12:32 RSSフィード2023-02-27 06:00 分まとめ(11件)

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海外TECH DEV Community Notas rápidas de Grid https://dev.to/oswald_echeverri/notas-rapidas-de-grid-4ec1 Notas rápidas de Grid Tabla de contenido Idea del postContextoGrid containerFlujo de display gridTracksPropiedades para definir un trackValores para las columnas o filas implicitasrepeat como valorpatrones con repeatUnidad de medidamin content y max contentfit contentminmaxautofillAutoFitAlineacion de colums y rowsJustify itemsAlign itemsJustify contentAlign contentPosicionamiento Grid itemGrid column start y endSPANNumeros negativosGutters o espaciadoresDENESEGrid areaGrid areasLines Columns y Lines RowsOrdenamientoAlineacion de un solo elemento en el axis Idea del postEsta es una guía rápida de uso de CSS GRID con el objetivo que tengas en mano los pasos u anotaciones para usar Grid en tus proyectos Por último Si te gusto este post déjame un ️ ContextoGrid container Es un espacio bidimensional que trabaja con filas y columnaGrid items Son los elementos hijos y perteneces a un grid container Grid cells Es una cuadrícula compuesta de muchas celdas al principio los grid items ocupan una celda por cada grid itemCada cuadrado pequeño conforma la grid y a este cuadrado pequeño se llama grid cell Grid lines Las cuadriculas estan compuestas de lineas verticales y lineas horizontales conocidas como column grid lines y row grid lines veamos un grid de x es decir filas y columnas Sin embargo tiene row grid lines y columns grid lineCada columna o fila tendráuna línea de inicio y una línea de fin Siempre habráuna línea más que columnas o filas Estos conceptos son importantes porque con esto podemos posicionar elementos en la grid Supongamos que lo azul es un elemento o una imagen o un contenedor Para posicionarlo donde estádebo saber las líneas y su numeración Por ejemplo este elemento azul estáposicionado en la row line de la hasta la y la column line de la hasta la Grid track Es el espacio entre dos grid lines adyacentes también se las conoce como fila y columna Grid areas Es el área donde se posicionan varias celdas Un grid área puede estar formando por el número que sea de celdas pero un grid área siempre debe ser rectangular o cuadrado Grid containerPara llamar a una grid se lo hace con display grid El height por defecto de los elementos grid es auto Si se aplica display grid inmediatamente rellena los espacios equitativamente Antes de display grid Después de display grid Flujo de display gridEl display grid por defecto es en fila se lo puede referenciar congrid auto flow row Si se desea cambiarlo en dirección de columna se lo puede referenciar congrid auto flow column TracksLos tracks son filas o columnas Propiedades para definir un trackDefinición de columnas Para definir una columna se hace de forma muy intuitiva grid template columns px cm se puede usar cualquier tipo de medida En el html tenemos ítems es por eso que se nos crea una fila implícita o automática Para definir filas o rows usamos grid template rows px cm Valores para las columnas o filas implicitasCuando creamos uns fila o una columna y hay mas items de los que hemos definido se crean columnas o filas implicitas estas columnas y filas no estan definidad por lo tanto estan en auto y tienen el tamaño de su contenido pero si queremos controlar ese valor automatico a las filas o columnas lo podemos hacer de la siguiente manera Tenemos este ejemplo Tenemos la fila creada implicitamente y como vemos esta en auto y s height esta derivado de su contenidoSi usamosgrid auto flow row gt direccion gridgrid auto rows px Le estamos dando un tamaño a las filas implicitas y de esta manera controlamos Si fuera en columnagrid auto flow column grid auto colums px repeat como valorPodemos crear filas y columanas con repeat de la siguiente manera grid template row repeat px De esta manera le decimos que cree filas de px Asi mimsmo podemos hacer con columnas grid template column repeat De esta manera le decimos que cree columnas de px patrones con repeatOtra función que nos permite repeat es crear patrones de filas y columnas Para crear patrones de columnas podemos usar grid template columns repeat px Esto nos creará columnas de px y columnas de pero intercalándolas De la misma manera podemos usar gris template rows repeat px Esto nos creará filas de y filas de px intercalándolas Unidad de medidaEn grid puedes usar cualquier medida pero se recomienda usar la medida de fracción o fr para que los grids sean felxibles Ejemplo grid template colums fr fr fr Lo que hace es dividir el espacio disponible en fracciones En este ejemplo tenemos elementos en un contenedor grid aplicando la creacion de columnas de una fr equitativamente min content y max contentmin content crea un track con el minimo de contenido posible es decir su tamaño se definira en base a su minimo contenido posible la columna crecera en base a la palabra mas grande o contenido mas grandemax content Ocupa el mayor contenido posible es decir el tamanio de la columna se dara al mayor contenido posiblegrid template columns min content max content grid template rows min content max content El azul es min content el rojo es max contentNota Esta propiedad se usa mas con columnas fit contentNo spermite definir un tamaño maximo para una fila o columna EjemploLe decimos que el tamaño minimo o inicial de la columna va a ser el min content que es el tamaño minimo del contenido y cuando llege a px se desbordegrid template colums fit content px minmaxDefine el valor minimo o maximo de un trackgrid template column minmax valor minimo volormaximo grid template column minmax px px Vemos que se estira solo hasta los px autofillLa definicion es autorelleno En base a la medida del segundo parametro creara o rellenara cuanto elemento se pueda en el grid containergrid template column repeat auto fill Aunque tenga items creara las columnas que permita el contendedor cada columna de Se puede usar con un valor fijogrid template column repeat auto fill px Calcula que el espacio del container solo entran dos columnas de pxTambien se puede usar con minmax grid template column repeat auto fill minmax valor minimo valor maximo grid template column repeat auto fill minmax px fr Con esta poropiedad creamos columnas dinamicamente Y si vemos con la viewport mas alto y vamos encogiendo Autofill dice mientras este el espacio para crear mas columnas lo hara y cuando llegue al valor minimo se desbordara hasta que llegue a una fraccion o fr AutoFitFit significa ajustar la diferencia con el autofill es que este valor no va a crear columnas o filas extras si hay espacio solo las que vamos a requerirgrid template column repeat auto fit minmax valor minimo valor maximo grid template column repeat auto filt Solo las columnas de los items disponibles Alineacion de colums y rows Justify itemsNos permite alinear las filas y columnas axisgrid row Tiene las propiedades stretch start end center EjemploCreamos una gridgrid template column repeat fr grid template rows repeat fr justify items start justify items end justify items center Align itemsNos permite alinear las filas y columnas axisgrid colum Tiene las propiedades stretch start end center Ejemploalign items start align items end align items center NOTA El SHORTCUT para usar justify items y align items es place items valor align items valor justify items Justify contentNos permite linear la grid del axis horizontal siempre y cuando la grid o cuadricula sea menor que el contenedor esto quiere decir que hay espacio disponible Ejemplogrid template columns repeat px grid template rows repeat px Como vemos en la imagen la grid es mas pequeña que el contenedor grid Las propiedades de Justify contentstart end Center space around space evenly space between Align contentNos permite linear la grid del axis vertical siempre y cuando la grid o cuadricula sea menor que el contenedor esto quiere decir que hay espacio disponible Las propiedades de Align content start end Center space around space evenly space between Posicionamiento Grid itemLos grid items se posicionan naturalmente en el orden del html y ocupan una celda Para posicionar los items en grid debemos recordar que es un colum grid line y un row grid line Cuando posicionamos un item debes decirle el inicio de la línea y el fin de la línea sea en row o column como un sistema de coordenadas Grid column start y endPara posicionar el comienzo de un ítem en la línea de una columna usamos grid colum start y para definir el final de la posición del ítem usamos grid column end Ejemplo Queremos que un ítem comience en la línea de la columna grid column start si no se especifica la línea final por defecto serála que le sigue en este caso la línea colum Si añadimos una columna mas Ahora queremos que el ítem comience en la línea de la columna y termine en la grid column start grid column end Este comando también se usa con rows veamos el siguiente ejemplo Que la columna ocupen de la línea a la y en fila ocupen de a grid column start grid column end grid row start grid row end Para los comandos anteriores tenemos atajos o shortcuts que son grid column valor start valor end y para filas grid row valor start valor end asíque con el ejemplo anterior quedaría asígrid column grid row Si en el shortcut ponemos solo un valor nos llevaráel ítem a esa la línea start y tomarácomo valor end la siguiente línea Ejemplo tenemos la siguiente grid síponemos grid row al elemento nos darálo siguiente SPANSabemos que para posicionar un ítem necesitamos las coordenadas de las líneas de inicio y fin span nos permite no definir la línea de fin simplemente abarca la posición que se le ponga en span Se usa grid column span valorgrid row span valortenemos la siguiente grid Por ejemplo usamos en el ítem grid column span Con esto estamos diciendo que el ítem abarque líneas column mas de la que actualmente esta asi mismo podemos usar para las filas por ejemplo grid row span Le estamos diciendo que abarque líneas en row más de la que actualmente está también podemos usar la línea start span de la imagen anterior queremos por ejemplo que el ítem se posicione en la columna y abarque columnas o line column Usariamos grid column span ahora que se posicione en la línea en row y abarque filas o line row Usariamos grid row span Numeros negativosPara posicionar elementos o ítems también podemos usar números negativos si vemos en alguna imagen anterior de las grids enumeradas podemos darnos cuenta de los números negativos Estos referencian a la última posición de la grid Gutters o espaciadoresEs una propiedad que nos permite dar un espacio entre filas row gap y columnas column gap Ejemplo creamos la siguiente gridgrid template columns repeat fr grid template rows repeat fr column gap px row gap px o podriamos aplicar el shortcut gap px px o simplemente gap px que aplica tanto para filas y columnas DENESEAl personalizar el area que ocuparan los items dejamos en la grid espacios vacios Esta propiedad nos permite llenar estos espacios vacions de la forma mas ordenada posible grid auto flow dense gt Para filasgrid auto flow column dense gt Para columnas Grid areaEste es un shortcut para grid column y grid row y se define en el siguiente orden La posición inicial de la fila La posición inicial de la columna La posición final de la filaLa posición final de la columna grid area Posición inicial line row Posición inicial line column Posición final line row Posición final line column Grid areasEs la propiedad que nos permite organizar elementos en base a areasLas areas pueden ser de una celda minimo y a partir de ahi pueden ser cuadradas o rectangulares Nos permite nombrar areas en la grid es decir ser mas especifico Define una palantilla refereciando nombres otorgados en la gridCada equivale una fila y dentro de las comillas van a ir los nombres de las columnas estas columnas son implicitas al no definrlas se crean en automatico Se la escirbe de la siguiente manera grid template areas columna columna columna Para manejar el tamaño de las columnas implicitas podemos usar grid auto columns gt columnasgris auto rows gt filas Ejemplo Supongamos que tenemos esta base CREAMOS grid template columns repeat fr grid template rows repeat fr gap px Por ejemplo quiero que header ocupe de la line column a la y la line row de la a la Tambien queremos que main ocupe la line column a la u line row de a la grid template areas header header header main main header header header main main Supongamos que no queremos que las dos ultimas celdas de main que se encuentran en la segunda fila no esten nobradas o seleccionadas usamos grid template areas header header header main main header header header Ahora queremos un sidebar de la line column hasta la y line row de la a la y un footer de la line column de la a la y line row de la a la grid template areas header header header main main header header header sidebar sidebar footer footer footer Ahora queremos posicionar un elemento basta con usar grid area nombre area Ejemplo Sabemos que tenemos en el anterior ejemplo nombradas las areas con el template supongamos que queremos que html header opcupe el templete de header del area header background crimson grid area header gt nombre del area en el template Lines Columns y Lines RowsA traves de las lines columns y lines rows es otra forma de posicionar los elementos Al momento de crear las columnas y filas tambien podemos darle un nombre especifico a las lineas de columnas y filas que estamos creando de la siguiente maneragrid template columns linea inicial fr linea final fr linea final grid Los nombres de las lineas van en el orden de creacion Primero esta el nombre de la linea Segundo esta la primera columnaTercero esta el nombre de la segunda linea Cuarto esta la segunda columnaQuinto esta el nombre de la ultima linea Es decir tenemos dos columnas pero tenemos lines columns y se escriben en codigo en el orden de creacion de izquierda a derecha La lineas pueden tener mas de un nombre como vemos a continuaciongrid template columns linea inicial fr linea final linea inicial fr linea final grid Esta misma accion la podemos hacer con filas o rows con grid template rows Asi que de esta manera podemos posicionar los items de la siguiente manera por ejemplo item background slateblue grid column linea linea grid row lnea media linea final NOTA Habalando de mejores parcticas se recomienda las lineas de inicio y final de su elemento a posicionar y despues un sufijo relevante Supongamos que en la siguiente imagen queremos posicionar el item como cabecera en al grid item background crimson grid area cabecera Cabecera es el nombre que le dimos a las lineasgrid template columns cabecera start fr fr fr fr cabecera end grid template rows cabecera start fr fr fr cabecera end OrdenamientoFunciona igual que el order de flexbox mientras el valor sea mas alto los elementos se pondran al final Por defecto todos los grid item tienen valor grid template columns repeat fr grid item Padding px Font size rem Color ffff Text align center Order Alineacion de un solo elemento en el axisSe declaran en elos grid itemsAlign self Cuando quieres alinear solo un elemento en el vertical justify self Cuando quieres alinear solo un elemento en le eje horizontal Shortcut place self align justify 2023-02-26 20:43:15
海外TECH DEV Community Dithering Images with React/JavaScript https://dev.to/bytebodger/dithering-images-with-reactjavascript-och Dithering Images with React JavaScript NOTE The live web app that encompasses this functionality can be found here All of the underlying code for that site can be found here OK I lied In the last installment I said that this article would be about using digital color mixing to expand the depth of our color palette But some of the comments on my previous articles made me realize that maybe it would be best to address the dithering question first What is dithering In short dithering is a process whereby we distribute noise in an image across multiple pixels But before I go further in what dithering is it may be useful to explain what dithering is intended to fix A huge part of image video manipulation involves taking an image at a very high resolution and converting it to something that has a lower resolution If you ve read any of the previous articles in this series you ll notice that the first thing I did with my images was to pixelate them Pixelation is one method of down sizing the resolution The original intent of my Paint Map Studio program was to take an existing digital image that presumably has millions of individual colors and convert it into a map of colors that matches my inventory of paints And I only have a few hundred distinct colors of paint So matching a richly detailed digital image to my inventory of limited paints requires by definition a way of down sizing the resolution In the most extreme example you may be taking a richly detailed image and attempting to display it in pure black and white That would be one of the more extreme forms of down sizing an image s resolution If you re old enough to remember reading physical newspapers the images shown in the newspapers were always dithered because they were usually converting those images into the most extremely limited color set black and white For example let s imagine that you have a vertical band that represents a perfect greyscale On the left side of the band you have pure white On the right side of the band you have pure black Along the x axis of the band you have a steadily darkening band of greys That image would look like this Then let s assume that you want to map this image into a bit color scale In other words you want to map every pixel in the image to match either white or black The resulting image would look like this This happens because everything on the left side of the image is more white than black So when we try to match all of the pixels to our white or black color palette everything on the left side is more white than black So they get converted into white And every pixel on the right side is more black than white So they get converted into black But even though both images only contain two colors white and black the resulting image doesn t look much like the original image at all The first image is a smooth transition from white to black The second image is two starkly different white and black blocks laid end to end Even when we re trying to match an image to a deeper palette of colors this effect still happens In the header image for this section you can see a picture of a cat On the left is the original image of the cat In the middle is the cat image converted into the closest colors from a given palette Notice the banding that occurs on the cat s neck face and ear On the right is the same image of the cat with dithering applied We saw this in the previous articles in this series For example Here is the original pixelated image we were working from And here was that same image matched against my palette of paints using a simple RGB calculation Notice that on her forehead nose cheeks and hands there are large blocks of pink white tan That s because in those entire sections the closest colors that the algorithm could find were all the same color So the algorithm created large sections or bands of similar colors There are multiple ways to address this problem But one of the most common remedies is to apply dithering How does dithering work Whenever you are trying to match a color in the original image to a color in your palette there will rarely be a perfect match Usually the closest match will be something that s at least slightly different than the original color The difference between the original color and the closest match is called noise Dithering works by distributing that noise to future pixels as you work through the image If your target palette is very close to the colors used in the original image there will be very little noise to distribute If your target palette is vastly different from the colors in the original image there will be a lot of noise to distribute Whenever you apply dithering you re essentially applying a digital smudging to your processed image So sometimes the resulting image can actually appear noisier than if you d applied no dithering at all But in most scenarios this smudging is a net positive because it removes the harsh banding that you see in images where no dithering has been used Floyd Steinberg ditheringThere are many different algorithms to apply dithering When I went through my color matching algorithms I provided the option in my Paint Map Studio to apply many different ones But when it comes to dithering I ve only hardcoded one option the Floyd Steinberg algorithm into my tool This wasn t done out of laziness Although there are many ways to apply dithering by my estimation the clearly best option is the Floyd Steinberg algorithm Whenever I ve tried to apply different dithering algorithms the result always seems to be clearly inferior to Floyd Steinberg The Floyd Steinberg algorithm works like this When you re parsing through your original image you re going down through the rows the y axis and then across the columns the x axis The image above shows what we re doing with the noise that results when we process every pixel or block in an image The center X Y in red represents the current block we re evaluating The surrounding blocks show the proportion of the noise in green that will be distributing to other blocks How do we calculate the noise Well in an RGB model we have three separate numerical values for red green and blue So there are actually three noise values that get calculated There s the difference between the red in the original block versus the red in the closest color the green in the original block versus the green int he closest color and finally the blue in the original block versus the blue in the closest color For example imagine that our original block is this color That color has the following values red green blue Then imagine that our matching algorithm determines that Golden Chromium Oxide Green is the closest color in our palette Golden Chromium Oxide Green looks like this Golden Chromium Oxide Green has the following values red green and blue This means that the noise generated from this block would be equal to const noise red green blue Therefore the total noise from this block would be const noise red green blue When we distribute this noise to other blocks the block directly to the right of the target block X Y would become const noise XPlus Y red originalRedValue green originalGreenValue blue originalBlueValue The block to the lower left corner of the target block X Y would become const noise XMinus YPlus red originalRedValue green originalGreenValue blue originalBlueValue The block directly below the target block X Y would become const noise X YPlus red originalRedValue green originalGreenValue blue originalBlueValue And finally the block to the lower right of the target block X Y would become const noise XPlus YPlus red originalRedValue green originalGreenValue blue originalBlueValue This is fairly easy to implement because you re never pushing the noise to blocks that have already been painted The blocks above the target block and the block directly to the left of the target block which have already been calculated remain unchanged You re only ever pushing the noise to the blocks that haven t yet been calculated Rendering the dithered imageNow that we know how to calculate Floyd Steinberg dithering it s time to apply it to our color matched image Here is our updated pixelate function const pixelate gt const height width canvas current const stats colorCounts colors map const blockSize matchToPalette indexState loadPalettes let noise for let y y lt height y blockSize const row for let x x lt width x blockSize const remainingX width x const remainingY height y const blockX remainingX gt blockSize blockSize remainingX const blockY remainingY gt blockSize blockSize remainingY let averageColor calculateAverageColor context current getImageData x y blockX blockY averageColor applyDithering noise averageColor x y let referenceColor blue averageColor blue green averageColor green red averageColor red name const closestColor matchToPalette getClosestColorInThePalette referenceColor averageColor row push closestColor noise recordNoise noise averageColor closestColor x y context current fillStyle rgb closestColor red closestColor green closestColor blue context current fillRect x y blockX blockY stats map push row return stats There are two differences between this function and the one I showed in previous articles After we calculate the averageColor for the block we re then passing it into an applyDithering function After we determine the closestColor we re then tabulating the noise with a recordNoise function The recordNoise function looks like this const recordNoise noise color color x y gt const blockSize dither matchToPalette indexState const block blockSize if dither matchToPalette return noise const redError color red color red const greenError color green color green const blueError color blue color blue const noiseObject red green blue if Object hasOwn noise y noise y if Object hasOwn noise y block noise y block if Object hasOwn noise y x block noise y x block noiseObject if Object hasOwn noise y block x block noise y block x block noiseObject if Object hasOwn noise y block x noise y block x noiseObject if Object hasOwn noise y block x block noise y block x block noiseObject noise y x block red redError noise y x block green greenError noise y x block blue blueError noise y block x block red redError noise y block x block green greenError noise y block x block blue blueError noise y block x red redError noise y block x green greenError noise y block x blue blueError noise y block x block red redError noise y block x block green greenError noise y block x block blue blueError return noise The whole point of this function is to keep a running total of the noise that should be applied to any future blocks And this is the applyDithering function const applyDithering noise color x y gt const dither matchToPalette indexState if dither matchToPalette return color const ditheredColor color if Object hasOwn noise y amp amp Object hasOwn noise y x ditheredColor red noise y x red ditheredColor green noise y x green ditheredColor blue noise y x blue return ditheredColor This function takes the noise that s been recorded from previous blocks and applies to it to the current block So let s see what kind of results this produces This was our original image calculated with the RGB algorithm And this is the same algorithm with dithering applied As you can see there s a lot of noise in the image but that noise is evenly distributed which makes the overall image look smoother The bands of pink tan in her face are now spread out in a way that feels more natural The dithering is particularly noticeable in the background The original image has distinct bands of tan grey But the dithered image has a mix of interspersed colors Let s see how it performs with other algorithms as well Here s the original CMYK image And here s the same image with dithering applied This one s pretty interesting to me because it highlights how dithering can be both a net good and a net bad depending on your perspective On one hand the blotchiness of the original is gone On the other hand it s probably too noisy For example her hair now looks like it s strewn with confetti Here s the original HSL image And here s the same image with dithering applied Whoa What Honestly I don t know why dithering destroys the HSL conversion I ll need to look at that again some night when I m bored So let s just move on to the XYZ algorithm This was our original And here s the same image with dithering applied This one is also interesting to me because you could honestly argue whether the original or the dithered image is better The original is fairly smooth with many tan tones on her cheeks and nose The dithered image is also fairly smooth but the tans have been largely replaced by pinks Also notice that the dithering on this one creates a green outline on her left side Finally here s the original Delta E image And here s the same image with dithering applied This is a fairly clear upgrade over the original but like the dithered CMYK image it s still a bit noisy for my tastes In the next installment So we ve learned that dithering can be a powerful tool for smoothing out images and removing color banding But like many other factors in color image manipulation it can sometimes be debatable whether the resulting transformation is better Also this is hardly the end of what we can do to perform effective color matching As I discussed a few articles ago we re still somewhat handcuffed by out limited palette Although colors feels like a large selection it s still a pittance compared to the wealth of colors we see when looking at a digital image of a complex subject like a human face If we want to get a more accurate transformation we ll need to look at manipulating the inventory of colors at our disposal In the next installment I ll show how to mix paints virtually so you can determine the best palette for your image 2023-02-26 20:15:05
海外TECH Engadget Twitter has reportedly laid off product manager Esther Crawford https://www.engadget.com/twitter-has-reportedly-laid-off-product-manager-esther-crawford-204639968.html?src=rss Twitter has reportedly laid off product manager Esther CrawfordFor at least the fourth time since he said the company was done with layoffs Elon Musk is reportedly cutting more of Twitter s workforce According to The Information the social media website laid off “dozens of employees on Saturday evening The outlet put the number of affected staffers at approximately a number Platformer s ZoëSchiffer later said was likely much higher “Hearing that the Twitter layoffs last night were well above and hit multiple departments including engineering Schiffer tweeted on Saturday subsequently adding that product manager Esther Crawford was among those Twitter let go on over the weekend Crawford s departure is notable for a few reasons Outside of Musk himself she was one of the most recognizable faces at “Twitter She led the company s Twitter Blue redesign and oversaw work on its upcoming payments platform At one point she even shared a photo of herself sleeping on the floor of Twitter s office Look you re gonna feel pretty silly about this once you get canned with severance ーcliff leaninto it on mastodon moonpolysoft November The company s latest cuts claimed at least one other prominent employee On Saturday morning Revue founder Martijn de Kuijper tweeted he was among those who had lost their job “Waking up to find I ve been locked out of my email he said “Looks like I m let go Twitter shut down Revue at the start of this year Musk did not address the cuts on Twitter “Hope you have a good Sunday he tweeted early Sunday afternoon “First day of the rest of your life Since his takeover of the company last year it s believed Twitter has cut more than percent of its full time staff As of January the company s daily revenue was reportedly down percent year over year 2023-02-26 20:46:39
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